• Aktualne informacje na temat konsultacji znajdują się na stronach internetowych poszczególnych instytutów lub na profilach nauczycieli akademickich w USOS-ie.
• Elektroniczny kontakt z wykładowcami jest możliwy przez adres internetowy w domenie uwr.edu.pl, przez powiązane z pocztą konto w aplikacji Microsoft Teams oraz Skype, w przypadku e-learningu przez platformę Moodle oraz przez telefon służbowy.
• Pisząc do wykładowców, pamiętajmy o podaniu informacji, na którym roku studiów jesteśmy. Jest to szczególnie ważne w korespondencji między studentami a prodziekanami lub zastępcami dyrektorów. Podanie imienia, nazwiska, roku i kierunku studiów pozwoli osobom, do których piszemy, przyspieszyć proces rozpatrywania sprawy.
• Sprawę, z którą zgłaszamy się do wykładowców, prodziekanów lub zastępców dyrektorów, ujmujemy w sposób konkretny i precyzyjny. Jeśli jakiś problem wymaga szerszego omówienia, przyjdźmy na konsultacje stacjonarne.
• Przydatne wskazówki dotyczące tego, jak zwracać się do wykładowców, znajdziemy TUTAJ.
Informacje organizacyjne i zdalne nauczanie
• Wszelkie informacje organizacyjne zostaną Państwu przekazane przez grupy poszczególnych roczników na adres poczty w domenie uwr:
- JLic2018
- JLic2019
- JLic2020
- JMgr2019
- JMgr2020
• Studenci pierwszego roku studiów licencjackich i magisterskich mają obowiązek dołączyć do swoich grup.
• Studenci pozostałych roczników zostali dołączeni do grup. Prosimy o zweryfikowanie swojej obecności w grupie.
• Podstawowe informacje na temat logowania w domenie uwr, dołączenia do grup oraz zespołów w MS Teams znajdą Państwo w krótkim szkoleniu .
Zaliczanie semestru
• Zaliczenia przedmiotów należy uzyskać przed zakończeniem semestru, to znaczy przed rozpoczęciem sesji egzaminacyjnej.
• Uzyskanie zaliczenia seminarium na ostatnim semestrze studiów jest możliwe tylko wtedy, gdy student przedstawi gotową pracę promotorowi.
• Na przedmioty fakultatywne zapisujmy się w sposób przemyślany. Jesteśmy bowiem zobligowani do zrealizowania przedmiotów, na które się zapisaliśmy. Niezaliczone przedmioty należy powtórzyć, a każde powtarzanie przedmiotu w kolejnych semestrach jest płatne. To samo dotyczy przedmiotów obligatoryjnych – każde powtarzanie niezaliczonych przedmiotów na kolejny semestr jest płatne.
• Możemy uzyskać wpis na wyższy semestr z deficytem punktów tylko wtedy, gdy deficyt ten nie przekracza 6 ECTS. Warunkowy wpis na wyższy semestr wiąże się z koniecznością powtórzenia – za opłatą – zaległych przedmiotów.
• Jeśli w planach na naszym kierunku są przewidziane praktyki zawodowe – lub jeśli zadeklarowaliśmy odbycie praktyk – to jesteśmy zobligowani do ich zrealizowania.
• Przedłużenie sesji poprawkowej w semestrze zimowym można uzyskać maksymalnie do 2 marca 2021 r. Podanie w sprawie przedłużenia sesji można składać do 23 lutego 2021 r. Pozwolenie na przedłużenie sesji można uzyskać wyłącznie z ważnych powodów, poświadczonych stosowną dokumentacją.
• Podanie o Indywidualną Organizację Studiów można złożyć w czasie dwu tygodni od rozpoczęcia roku akademickiego lub zaraz po zaistnieniu związanych z pandemią wydarzeń losowych. Stosowne podanie, zaadresowane do odpowiedniego prodziekana, składamy u Zastępcy Kierownika ds. dydaktycznych.
Warto być na bieżąco…
…i śledzić aktualne informacje na stronach internetowych poszczególnych instytutów oraz na stronie internetowej Wydziału Filologicznego
• Wzór podań jest dostępny na stronie Wydziału Filologicznego w zakładce Dla studentów wzory podań.
• Procedura składania pracy dyplomowej jest szczegółowo opisana w zakładce na stronie Wydziału Filologicznego przewodnik po APD.
• Organizacja roku akademickiego 2020/2021 jest podana na stronie UWr.
Bezpieczeństwo
• W związku z epidemią COVID-19 stosujemy zasady bezpieczeństwa określone w Zarządzeniu Rektora UWr nr 116/2020. Pamiętajmy o obowiązkowym dystansie, który wynosi 1,5 metra, dezynfekcji i noszeniu maseczek. Maseczki można zdjąć w obecności innych osób w naszym budynku jedynie wtedy, gdy możliwe jest zachowanie dystansu.
Studentom wszystkich lat życzymy dobrego i satysfakcjonującego roku akademickiego!